Češi sportují více než dříve. Vyplývá to z dat společnosti MultiSport Benefit, která analyzovala počty vstupů svých klientů v prvním čtvrtletí od roku 2018. V porovnání s předešlým rokem Češi v prvním čtvrtletí 2023 navštěvovali sportoviště o více než třetinu častěji. Nejvíce navštěvovali posilovny, které tvořily 33,6 % veškerých vstupů. V porovnání s minulým rokem se zdvojnásobila popularita plováren a wellness center.
Návštěvnost sportovišť opět stoupá
Analýza počtu vstupů klientů společnosti MultiSport Benefit v prvních čtvrtletích od roku 2018 ukázala, že Češi mírou svých sportovních aktivit výrazně překonali úroveň před pandemií COVID-19. V porovnání s předešlými lety v minulém roce Češi sportovali nejvíce od roku 2018 (analýza nezahrnuje data z roku 2021, kdy byla většina sportovišť uzavřena z důvodu rozšíření pandemie COVID-19).
V porovnání s rokem 2020, kdy byli Češi ze sledovaného období nejaktivnější, stoupla návštěvnost sportovišť v roce 2023 téměř o čtvrtinu. Oproti nejslabšímu sledovanému čtvrtletí v roce 2018 vzrostla návštěvnost sportovních center dokonce o 64 %.
„Analýza stejně jako loni potvrzuje, že Češi nejvíce sportují v březnu. Neplatí tak ve společnosti často opakované přesvědčení, že sportoviště každoročně lákají takzvané „ledňáčky”, kteří se kvůli novoročním předsevzetím do sportu hrnou jen na začátku roku a v březnu už po nich není vidu, ” komentuje výsledky Miroslav Rech, CEO společnosti MultiSport Benefit.
Nejoblíbenější zůstávají posilovny
Ve své analýze se společnost MultiSport Benefit zaměřila také na to, jaké sporty jsou Čechům nejbližší. Pomyslné stupně vítězů zůstávají oproti minulému roku beze změny. Stejně jako loňský rok čeští sportovci nejčastěji zavítali do posiloven. Ty tvořily třetinu veškerých vstupů.
„Těší nás, že si posilovny obhájily místo nejoblíbenější sportovní aktivity českých sportovců. Konstantní popularitu posiloven si vysvětlujeme širokou nabídkou aktivit, kterou sportovcům nabízí. Už dávno se totiž netočí pouze okolo zvedání železa. Sportovní vyžití si u nás najdou i fanoušci kardia, funkčních tréninků, HIIT tréninků nebo klidových cvičení, jako je jóga,” komentuje Jan Rezek, Marketing Manager ze sítě fitness center Form Factory.
Na oblibě v porovnání s loňským rokem neztratily ani bazény a wellness. Ba naopak, jejich oblíbenost stoupla oproti roku 2022 dvojnásobně. V prvním kvartálu roku 2023 představovaly 10 % aktivit. Do této kategorie spadají nejen klasické bazény, ale rovněž aquaparky a veškeré regenerační aktivity jako např. sauny. Popularita mírně klesla raketovým a míčovým sportům. I tak ale obhájily třetí místo.
Pod stupni vítězů se umístily návštěvy lezeckých center. V těsném souboji porazily skupinové aerobní cvičení, které se na čtvrtém místě umístilo vloni.
Nejaktivnější jsou Češi ze začátku týdne
A kdy Češi nejčastěji sportují? I to se oproti loňskému roku nezměnilo. Analýza ukazuje, že nejvíce sportujeme ve všedních dnech. Nejčastěji pak v pondělí. Poté návštěvnost sportovišť plynule klesá. V sobotu je z celého týdne návštěvnost sportovišť nejnižší, v neděli již pak opět roste.
Nejslabším dnem loňského prvního čtvrtletí byl opět 1. leden. Vyjma něj se za sportem nejméně Čechů vydalo v sobotu 18. března 2023. Nejaktivnější byli Češi naopak 7. března.
„Rekordní první čtvrtletí nás samozřejmě velmi potěšilo. Dlouhodobý vzestupný trend však letos může negativně ovlivnit změna danění benefitů. I díky nim totiž tento pozitivní trend můžeme pozorovat. Z diskusí se zaměstnavateli víme, že chtějí své zaměstnance ve zdravém pohybu nadále podporovat, jelikož si uvědomují zdravotní benefity, které pohyb má,” uzavírá Miroslav Rech, CEO společnosti MultiSport Benefit.
Firma MultiSport Benefit, s.r.o., působí v ČR od roku 2010 a je dceřinou společností Benefit Systems SA. Tato mateřská společnost byla založena v roce 2001 a zaujímá vedoucí postavení na polském trhu zaměstnaneckých benefitů v oblasti sportu a relaxace. Hlavním produktem společnosti MultiSport Benefit, s.r.o., je karta MultiSport, díky které uživatel získá přístup k partnerské síti a dalším výhodám, –zaměstnanecký benefit, který může zaměstnavatel pracovníkům buď plně hradit, na jeho financování se podílet, nebo si kartu zaměstnanec platí na měsíční bázi sám.
Kartu MultiSport mohou zaměstnanci využít každý den na jeden volný vstup v síti více než 1 900 sportovních a relaxačních zařízení po celém Česku a Slovensku. Na výběr zde mají širokou škálu aktivit. Tento benefit tedy dává svým uživatelům možnost vyzkoušet si různé aktivity a dělat zrovna to, na co mají náladu.
Karta MultiSport dnes dává více než 240 000 českým zaměstnancům příležitost, aby se cítili lépe jak po fyzické, tak i psychické stránce. Díky tomu jsou zdravější, spokojenější a v práci výkonnější. Pomáhá tak se snížením fluktuace zaměstnanců a posílením loajality vůči zaměstnavateli.
Titulní foto: FORM FACTORY