Motocyklový závodník David Pabiška se chystá na svoji další Rallye Dakar, tentokrát již šestnáctou v pořadí. V té odstartuje v kategorii Original by Motul určené pro jezdce bez asistence a pojede pod hlavičkou vlastního týmu SP moto Bohemia racing. Na start legendární rally se postaví s novým motocyklem KTM 450 Rally a navíc díky spolupráci se značkou Panattoni bude prvním jezdcem v historii s kompenzovanou CO2 stopou. Aktuálně jde David Pabiška do finále s jeho přípravami a tréninky. Motocyklové tréninky kombinuje se silovými a kardio, denně spí v hypoxickém stanu simulující reálné podmínky v nadmořské výšce téměř 3 000 m.n.m. a dbá i na správnou životosprávu. V blížící se Rallye Dakar by rád zabojoval o umístění mezi nejlepšími pěti ve své kategorii a v celkovém pořadí by se rád dostal mezi top 30. Dakar je tak pro něj i po šestnácté skutečnou výzvou.
Český motocyklový závodník David Pabiška už doslova odpočítává dny do startu 47. ročníku legendární Rallye Dakar, do které se zapojí již po šestnácté. Od 3. do 17. ledna tak bude v Saudské Arábii bojovat na svém dakarském motocyklové speciálu o to nejlepší umístění v kategorii Original by Motul, určené pro motocyklové jezdce bez asistence.
„Dakar je pro mě opravdová výzva i celoživotní vášeň. I po šestnácté chci ze sebe vydat to nejlepší, nedat nic zadarmo a chci zabojovat o umístění mezi nejlepšími 5 závodníky v mé kategorii,“ říká odhodlaně David Pabiška a dodává, že Dakar je skutečně nevyzpytatelný a přihodit se může kdykoli cokoli. Přesto věří, že se letos připravil intenzivně a kvalitně. Má za sebou 5 měsíců tvrdého tréninku, které by rád na Dakaru zúročil. Splněným snem pro něj bude umístění mezi nejlepšími 30 jezdci v celkovém pořadí.
Kromě nového Dakarského speciálu, kterým je motocykl KTM 450 Rally bude i prvním jezdcem v historii, který bude mít na Dakaru kompenzovanou CO2 stopu. Ekologie a udržitelnost je podle Davida stále aktuálnější téma a je rád, že i díky spolupráci se společnosti Panattoni ji může jít vstříc.
Tréninky a příprava na Dakar 2025 Davida Pabišku čekají ještě zhruba 2 týdny. Už 29. prosince odlétá do Saudské Arábie, kde se i tentokrát Dakar pojede.
„Věřím, že natrénováno mám, ale rozhodně s tréninky nekončím. Můj den vypadá tak, že začínám cvičením na orbitreku, pak absolvuju ještě posilovnu a silové tréninky. Pochopitelně nepodceňuju ani trénink na motorce a den zakončuji spánkem v hypoxickém stanu. Ten mi reálně simuluje podmínky, totožné s podmínkami panujícími při spaní v nadmořské výšce téměř 3 000 metrů a umožňuje mi aklimatizaci i zvýšení silových a vytrvalostních možností,“ vysvětluje David a dodává, že aklimatizace je zásadní nejen z fyzického hlediska, ale i proto, aby člověk na místě, přes všechno fyzické i psychické vypětí, nebojoval ještě s odlišnými klimatickými podmínkami.
Doplňme, že start Dakar Rally 2024 se odehraje 3. ledna ve městě Biša a cíl pak bude 17. ledna ve městě Šubajtá. Celý závod měří více jak 7 700 km, z čeho je 5 100 km rychlostních zkoušek, rozdělených do 12. etap.
David Pabiška
Profesionální motocyklový závodník, 15násobný účastník legendární Dakar Rally, aktuálně se chystající na start 16. ročníku Dakar Rally. Držitel nespočtu ocenění, včetně světové ceny FAIR PLAY udělované organizací UNESCO. Jezdec, který absolvoval řadu závodů v cross country u nás i po celém světě a získal desítky cen, například 2. místo v Baja Europe Raly a jiné. Po absolvování Dakar Rally 2025 se chystá na sérii dakarských přednášek i další závodní aktivity.