Začíná prodej vstupenek na XVII. všesokolský slet. Sokolové představili i tramvaj, aplikaci a odznak
Sto dní do XVII. všesokolského sletu, největší sportovně-společensky-kulturní události roku na našem území, Česká obec sokolská oficiálně oznámila spuštění prodeje vstupenek na hromadné skladby. V rozmezí 200 až 700 korun na den budou k zakoupení od 1. dubna a očekává se, že se hlediště Fortuna Areny zcela zaplní. Ulicemi Prahy jezdí speciální sletová tramvaj se soutěží, ke stažení je sletová mobilní aplikace Sokol a na tiskové konferenci zazněla premiéra nahrávky manifesta s hlasy známých osobností.
Přípravy na slet jedou podle plánu. „Čekají nás ještě tři náročné měsíce přípravy a nácviků a věřím, že slet dopadne skvěle a bude oslavou Sokola,“ říká Martin Chlumský, 1. místostarosta ČOS, dočasně pověřený vedením spolku. Zdůraznil, že současná kauza bankovního a úvěrového podvodu, která Sokol postihla, přípravy sletu zásadně neovlivňuje. Důkazem je i potvrzená a obdržená státní dotace od Národní sportovní agentury na pořádání sletu. „Což je pro nás velmi důležité a nadále máme podporu našich partnerů,“ dodal Chlumský.
Prodej vstupenek
Sokolové v jednotách po celé republice pilně nacvičují dvanáct hromadných skladeb. K vidění budou i tři skladby hostů a vystoupení nového cirkusu. Vstupenky do hlediště Fortuna Areny v Edenu na 4. a 5. července se začnou v síti TicketPortal prodávat 1. dubna.
„Ceny jsou ve čtyřech kategoriích a velmi přijatelné. Nabízíme i permanentky na oba dny. Nejlepší místa jsou co nejvýš, jelikož z vrchu vynikne krása jednotlivých skladeb a jejich choreografie,“ říká Petr Svoboda, náčelník ČOS a místopředseda sletového týmu pro program. Nejdražší I. kategorie stojí 700 Kč na den a permanentka na oba dny vyjde 1100 Kč. Nejlevnější lístek ve IV. kategorii přijde na 200 Kč (permanentka 300 Kč).
Aplikace
Novinkou sletu a dalším krokem v modernizaci Sokola je sletová mobilní aplikace, jejímž cílem je usnadnit a zpříjemnit zážitek z největší oslavy sportu pro všechny. Kdo si aplikaci nazvanou Sokol stáhne (Google Play nebo AppStore), jako první se dozví čas zahájení prodeje vstupenek.
V aplikaci budou všechny informace o programu sletu, pokyny pro účastníky, aktuality a zajímavosti, ale třeba také soutěže nebo slevy a výhody. „Více než polovina sokolů je mladších 26 let. Speciální sletovou aplikací jdeme s dobou a vycházíme vstříc všem, kteří mají rádi moderní technologie,“ říká Martin Chlumský. Po sletu bude aplikace fungovat i nadále pro interní komunikaci všech členů Sokola. Aplikaci pro všesokolský slet připravila firma CGI, která se zároveň stala hlavním technologickým partnerem sletu.
Příští stanice slet
Sokolové představili i sletovou tramvaj, které od tohoto týdne díky partnerství s pražským dopravním podnikem jezdí ulicemi hlavního města. Tramvaj bude nejčastěji nasazována jako linka č. 22 křižující klíčová místa letošního sletu: Tyršův dům, Národní divadlo i Fortuna Arenu v Edenu. Na designu soupravy se podílelo studio Dynamo design, které umně využilo ilustrace známého výtvarníka Jaromíra 99.
V tramvaji jsou k nalezení klíčové informace o sletovém týdnu a soutěže o ceny včetně vstupenek na slet. Pasažéry také vtipnými hláškami v interiéru motivuje ke sportu. Sledovat tramvaj v reálném čase je možné díky GPS na mapě mobilnitabla.cz/sokol.
Jedním z ambsadorů Sokola je Alex Choupenitch. Jeho šermířská karikatura je mimo jiné součástí sletového vizuálního stylu a dá se s ním vyfotit i v tramvaji. „Jsem graficky vyobrazený pro slet, z toho jsem nadšený,“ řekl bronzový fleretista z Tokia a dodal: „Fakt se mi líbí, co jsem o sletu slyšel – šalina, aplikace, merch – jsem vyjevený. Fakt dobrá práce. Jsem rád, že toho můžu být součástí.“
Odznak
Mladá medailérka Irena Hradecká vytvořila speciální odznak, který obdrží všichni účastníci sletového týdne stejně jako na minulých sletech. Motto #sletspojuje se v něm reflektuje v místě, kde se prolíná sokol s římskými číslicemi i textem. „Zároveň tím, že nese v drápech písmena O, vypadá, jako by držel kruhy v tělocvičně. Ve finální podobě odznaku tak nechybí ani sportovní symbolika,“ prozrazuje medailérka, jež se zároveň jako cvičenka připravuje na hromadnou skladbu V rytmu srdce.
Manifesto
Co mají společného herečka Adéla Gondíková, kardiochirurg Jan Pirk, paralympijský vítěz Jiří Ježek a hudebník Milan Peroutka? Všichni se zapojili do tvorby sletového manifesta. Zvuková nahrávka textu, za nímž opět stojí studio Dynamo design a který na malém prostoru popisuje smysl a význam sletu, obsahuje také hlasy mladé sokolské sportovní gymnastky Alice Vlkové nebo sokolky z Washingtonu D.C. Jocelyn Kojzar.
„Hlavním mottem blížícího se sletu je #sletspojuje a manifesto je toho krásným příkladem. Spojilo sokoly s veřejností, Čechy se světem, mládí se stářím, vrcholové sportovce s těmi rekreačními, sport a kulturu. Tohle naplňují hlasy, které hovoří z nahrávky,“ říká Markéta Wolfová, marketingová manažerka sletu.
Všesokolské slety se konají jednou za šest let a jsou tu už po tři století, první se uskutečnil v roce 1882. Slet je tradice, radost z pohybu a v neposlední řadě také občanská hrdost.
Česká obec sokolská je nejvýznamnější sportovní organizací s tradicí od roku 1862. Je občanským sdružení s téměř 170 000 členy ve více než tisícovce tělocvičných jednot po celé republice. Je lídrem sportu pro všechny bez rozdílu věku a příjmu, ale vychoval i mnoho sportovních olympijských medailistů. Je přítomen v 18 zemích světa (např. Rakousko, USA, Austrálie).