Pilsner Urquell vydražil róbu z piva pro Centrum Paraple

Tradiční charitativní aukce Pilsner Urquell pro Centrum Paraple letos vynesla téměř 520 tisíc korun, které pomůžou lidem s poškozením míchy v návratu do aktivního života. Symbolický šek včera zástupci pivovaru předali Zdeňku Svěrákovi a Davidu Lukešovi z Centra Paraple. Za 12 let trvání předvánoční dražby tak Pilsner Urquell pomohl vozíčkářům částkou téměř 22 milionů korun.

Největší zájem v letošní aukci byl o šaty, které oblékla Aňa Geislerová na zahájení filmového festivalu v Karlových Varech. Róba ušitá z látky vyrobené z piva Pilsner Urquell byla vydražena za 126 242 Kč. Další peníze na konto Central Paraple pak věnovali dražitelé z aukce 9 obrazů s motivem plzeňského ležáku. Nejvíce zaujal obraz Křivky od Dejvida Jonese, který vynesl 74 001 Kč.

„Mám velkou radost, že i přes nelehkou situaci jsou lidé stále ochotní pomáhat potřebným. Vnímáme to jako velký dar, který pomůže lidem na vozíku vypořádat se s nesnadným handicapam. Za to bych rád všem z celého srdce poděkoval,“ říká zakladatel Centra Paraple Zdeněk Svěrák.

Získané prostředky použije Centrum Paraple, které pomáhá lidem s poškozením míchy s návratem do aktivního života, na zajištění pobytové služby sociální rehabilitace a nově i na rozšíření aktivit Centra Paraple o terénní formu služby. „Chtěl bych za celé Paraple poděkovat, že se díky aukci Pilsner Urquell můžeme dál rozvíjet a zkvalitňovat naše služby, a tím klientům zlepšovat život. I díky této podpoře vidíme, že veřejnost naši práci vnímá jako smysluplnou, čehož si velmi vážíme,“ dodává David Lukeš, ředitel Centra Paraple.

Pilsner Urquell letos pořádal dražbu už po dvanácté. „Za celou dobu se podařilo přispět Centru Paraple téměř 22 miliony korun. Velice nás těší, že jsme tak mohli přispět na skutečně dobré účely a pomoci lidem, kteří se vyrovnávají s úrazem či nemocí a snaží se opět aktivně žít. Děkujeme všem dražitelům, kteří se rozhodli přispět na dobrou věc,“ říká Kristýna Tereková, senior brand manager značky Pilsner Urquell.

V minulých letech se v charitativní aukci ve prospěch Centra Paraple dražily například designové lahve od předních českých umělců nebo v loňském roce výroční hodinky u příležitosti 180 let Pilsner Urquell.

Zdeněk Kovář

Aukce

  • Charitativní aukce Pilsner Urquell se pořádají již od roku 2012. Celkově se za tuto dobu podařilo podpořit Centrum Paraple téměř 22 miliony korun. Centrum Paraple všechny získané prostředky využívá na pokrytí nákladů své hlavní služby, pobytové sociální rehabilitace.

Centrum Paraple

  • Centrum Paraple je obecně prospěšná společnost založená Zdeňkem Svěrákem a občanským sdružením Svaz paraplegiků. Od roku 1994 pomáhá lidem na vozíku po poškození míchy a jejich rodinám zvládnout těžkou životní situaci. Je oporou pro ty, kteří právě ochrnuli po úrazu nebo nemoci, i pro ty, kteří tak žijí už dlouho, ale narazili na problém, se kterým si nevědí rady.  

Pilsner Urquell

  • Pilsner Urquell založil kategorii piva typu pilsner, která je dnes vůbec nejrozšířenější pivní kategorií, náleží do ní asi 70 % celosvětové pivní produkce. Již brzy po uvaření první várky 5. října 1842 se začal vyvážet do okolních zemí a v roce 1873 i do Spojených států. Pilsner Urquell se v současnosti vyváží do více než 50 zemí po celém světě. 
  • Pilsner Urquell získal po osmé za sebou ocenění Nejdůvěryhodnější značka v kategorii piv. 
  • Pilsner Urquell je součástí společnosti Plzeňský Prazdroj, která je lídrem mezi výrobci piva v regionu střední Evropy. 
  • S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.  
  • Plzeňský Prazdroj získal v roce 2023 v žebříčku aliance Byznys pro společnost TOP Odpovědná firma tři první místa: v hlavní kategorii „TOP odpovědná velká firma“ a v oborových kategoriích „TOP odpovědná firma v inovacích“ a „TOP odpovědná firma v životním prostředí“.

Pivní róba Pilsner Urquell

  • Po třech měsících prací v laboratořích Nanollose bylo vyrobeno 15 metrů unikátního organického materiálu připomínajícího kůži. Vědci k jeho vytvoření použili přibližně 300 l piva Pilsner Urquell. Využili proces fermentace, který přeměňuje látky obsažené v pivu v hustou “tkaninu” mikrobiální celulózy, což je přírodní polymer podobný bavlně.

Proces výroby začal „naočkováním“ piva Pilsner Urquell speciální přírodní bakterií. Poté se dva týdny čekalo, až bakterie odvedou ve velkoplošných nádobách svou práci a základní surovina bude připravena ke “sklizni”. V této fázi byla mikrobiální celulóza hrubým, tlustým a vodou nasáklým materiálem připomínajícím želé.

Na první pohled bylo patrné, že materiál z piva absorboval hodně přírodních barviv. Cílená barevnost finální látky však byla podstatně světlejší, a tak musel materiál projít dodatečným procesem zesvětlení.

Po vyčištění byla celulóza připravena na další zpracování, tedy změkčení za použití rostlinného změkčovadla.  Pokud by tento krok vědci neprovedli, byl by materiál po usušení příliš tvrdý a křehký pro další zpracování.

Sušení materiálu zabralo 4 dni, v průběhu, kterých se vlhký a měkký materiál přeměnil na velmi pevný ale pružný arch.

Celý proces úprav, který představoval dohromady až 5 týdnů, vyvrcholil závěrečným voskovaným postřikem. Ten už látce z piva Pilsner Urquell jen dodal voděodolnost a nádherný lesk, aby róba mohla skutečně na červeném koberci zazářit. Látka připravená k exportu byla opatrně zabalená a po několika částech zaslaná do Evropy k úvodnímu zkoumání, jaké krejčířské zpracování bude nejlepší pro celý projekt. Unikátní materiál dal vzniknout nádherným šatům, které na svět přišli z rukou předního českého návrháře Jakuba Polanky.

  • Nanollose Limited (ASX: NC6) je přední biotechnologická společnost zabývající se škálovatelnou technologií pro vytváření vláken s minimálním dopadem na životní prostředí. Nanollose využívá k pěstování celulózy ekologický fermentační proces, který by se mohl stát udržitelnou alternativou ke konvenční celulóze získané z dřevní buničiny.
  • Jakub Polanka patří mezi přední české módní návrháře. Je absolventem pražské UMPRUM a pařížského Institut Français de la Mode. V minulosti spolupracoval s významnými značkami světové módy (Hermés, Louis Vuitton) a s pařížským studiem Philippa Starcka. Je držitelem několik ocenění, jedním z nich je Czech Grand Design (Módní designér roku 2009, Módní designér roku 2020), získal také cenu Elle Style Award pro nejlepšího návrháře roku a ocenění Huberta de Givenchyho či vídeňskou Kontakt Award.  
  • Produktový hub IMMINENT se věnuje módním a designovým inovacím a výrobě specializovaných produktů napříč designovým spektrem, tzv. “objects of culture”. Hledání nových příležitostí ve využití převratných technologií a textilních inovací, ve spojení s principy udržitelnosti, tvoří hlavní gró IMMINENT filozofie a produktů.

DRAWetc.

  • DRAWetc. je ilustrátorské, animátorské a designérské full-servis studio a současně komunita tvůrců ilustrace, animace, komiksu, mural artu a experimentátorů vizuální tvorby.
  • Studio DRAWetc. založil před 20 lety Vladimír Strejček
  • Od založení je studio leaderem české komerční ilustrace. Disponuje portfoliem téměř 100 ilustrátorů. Dlouhodobě investuje velké množství energie, času i prostředků do rozvoje, vzdělávání a sbližování ilustrátorské komunity pomocí projektů Raw-Art-Wrestling, Drink&Draw a DRAWtelier.

Napsat komentář