Warning: Undefined array key "HTTP_X_FORWARDED_PROTO" in /DISK2/WWW/prestigeweb.cz/www/wp-config.php on line 107 Plzeňský Prazdroj ve velkém stylu pokřtil nový ležák Proud! Moderní český ležák Proud je s nižším obsahem alkoholu – PrestigeWEB

Plzeňský Prazdroj ve velkém stylu pokřtil nový ležák Proud! Moderní český ležák Proud je s nižším obsahem alkoholu

Plzeňský Prazdroj včera ve velkém stylu pokřtil svůj nový ležák Proud! Oficiální launch proběhl v areálu Staré Elektrárny v Holešovicích a nabídl všem přítomným nevšední zážitek plný překvapení a nečekaných momentů.  Celým areálem vás provázeli herci, kteří vás přenesli z každodenního pracovního shonu do odpočinkové chill zóny, kde jste si mohli vychutnat Proud a skvělé jídlo, poslechnout dobrou hudbu, pozorovat akrobaty nebo si prohlédnout exkluzivní kolekci tenisek Botas v kolaboraci s Proudem!

Proč nový ležák?

Plzeňský Prazdroj reaguje pivem Proud na měnící se preference mladé dospělé generace a uvádí na trh moderní český ležák s lehkou chutí, nižší hořkostí i obsahem alkoholu. Vychutnat si ho spotřebitelé můžou ve stylových vratných třetinkách nebo čepovaný ve vybraných restauracích. 

Je to skvělé pivo!

Nový ležák z Prazdroje se vyznačuje nízkou hořkostí, konkrétně 18 IBU, přičemž obvykle mívají české ležáky hořkost vyšší než 30 IBU. Díky nižšímu stupni prokvašení má Proud pouze 3,9 % alkoholu. I přesto je pro něj charakteristická chuťová plnost a výborná pitelnost. 

Proud spolupracuje s firmou Botas!  

Jedním z bodů včerejšího večera bylo také předvedení oficiální spolupráce Proudu a obuvnické firmy Botas. Co mají pivo Proud a nové Botasky společného? Jsou dílem dvou tradičních českých love brandů – Plzeňského Prazdroje a Botasu – a oba teď obrací proud. S firmou Botas to nevypadalo moc dobře, nacházela se na pokraji zániku, ale díky šikovnosti Víta Staňka a jeho týmu se podařilo značku zachránit, dát ji novou energii, přitáhnout k ní mladou generaci. Proud zase vnáší do českého pivního trhu něco nového, co není v české pivní kultuře tak obvyklé. V tom našly obě značky společnou řeč a vytvořily kolekci moderního stylového oblečení a tenisek. „Pivovarský průmysl a ševcovina byla součástí novodobé historie naší republiky. My bychom byli rádi, kdybychom se dobrým pivem a dobrou obuví mohli pyšnit i v budoucnu. Proto nám tahle spolupráce dává smysl a rádi v ní budeme pokračovat,“ říká CEO značky Botas, Vít Staněk.

Plzeňský Prazdroj reaguje na měnící se preference mladé dospělé generace a uvádí na trh moderní český ležák s lehkou chutí, nižší hořkostí i obsahem alkoholu. Nový ležák Proud si mohou spotřebitelé vychutnat ze stylových průhledných třetinkových lahví nebo také čepovaný ve vybraných podnicích.

Ležák plzeňského typu je u nás stále nejoblíbenějším alkoholickým nápojem. Výzkumy od agentury Kantar ukázaly, že ho v Česku preferuje 61 % dospělých spotřebitelů. Zároveň ale naznačil, že roste skupina především mladých dospělých, kteří tradiční pivo pijí méně než dřív. Zatímco v roce 2015 si ho alespoň jednou měsíčně dalo 56 % spotřebitelů ve věku 18–30 let, v loňském roce to bylo již jen 44 %.

Důvodů pro změny v konzumaci je několik. Kvalitativní studie Crystal ball provedená společností Simply5, ukázala, že pro mnohé mladé dospělé je překážkou vysoká hořkost piva nebo pocit plnosti po napití. Pivo tak pro ně přestává být samozřejmou volbou a začínají konzumovat i jiné nápoje, například sladší koktejly a další ochucený alkohol. „Zatímco u starších spotřebitelů vidíme, že stále více preferují hořká piva a speciály, u mladší generace dospělých sledujeme pravý opak. Tito spotřebitelé vyhledávají lehčí, méně hořké nápoje s nižším obsahem alkoholu. Zároveň si ale s konzumací spojují zážitky a očekávají, že to, co pijí, a s čím se navenek ukazují, bude dobře vypadat. Ať už se jedná o lahvičku, kterou si vezmou do ruky, nebo způsob, jakým jim bude pivo naservírováno v jejich oblíbeném podniku. To všechno jsou aspekty, které jsme při plánování a uvádění nového ležáku zohledňovali,“ vysvětluje Jakub Marek, marketingový manažer prémiových piv Plzeňského Prazdroje.

Proud

Nový ležák Proud se vyznačuje nízkou hořkostí, konkrétně 18 IBU, přičemž obvykle mívají české ležáky hořkost vyšší než 30 IBU. Díky nižšímu stupni prokvašení nabízí pouze 3,9 % alkoholu. I proto je pro něj charakteristická chuťová plnost a dobrá pitelnost typická pro český ležák.

Proud bude k dostání převážně ve vratných třetinkových lahvích, které jsou vyrobeny z čirého skla. „Při vaření nového ležáku jsme použili moderní chmelový produkt, díky němuž chuť pivo nepodléhá negativním vlivům světla a můžeme ho nabízet v krásné průhledné lahvi,” dodává Jakub Marek.

Nový ležák Proud vznikal ve spolupráci s vrchní sládkovou stejnojmenného experimentálního pivovaru, který v areálu plzeňského pivovaru sídlí od roku 2020. „Po společném ladění receptury a spotřebitelských testech přicházíme na trh s pivem, které by se mělo stát symbolem pivního trhu pro mladé dospělé. Novým proudem českého pivovarnictví. V blízké budoucnosti navážeme na tento nový ležák dalšími zajímavými stylovými pivy pod značkou Proud Experiment, jejichž chuťový profil bude stejně jako u nového ležáku lehký a dobře pitelný. Tato piva budou dostupná v čepované variantě ve vybraných podnicích a na festivalech,“ naznačuje plány značky Jakub Marek.

Experimentální pivovar Proud, který od svého vzniku v roce 2020 nabídl více než 50 druhů piva z řad stálých a sezónních limitovaných edic, bude nyní sloužit jako místo, kde se experimentuje s pivem v celé jeho šíři. Od lehkých pitelných piv se zajímavými prvky v chuti pro novou generaci spotřebitelů, pod značkou Proud, až po pivní speciály pro pivaře, pod novou značkou Elektrárna.

Nový ležák Proud bude postupně k dostání v řetězcích Tesco, Albert, Billa nebo Globus a v internetových obchodech Rohlík a Košík. V akčních týdnech se objeví také v nabídkách řetězce Lidl. Proud si lidé od března vychutnají také v čepované variantě ve vybraných restauracích a dalších podnicích.

Napsat komentář