Hry a hračky českého výrobce EFKO posbíraly v poslední době řadu prestižních ocenění. Tento úspěch potvrzuje, že se i relativně malá česká firma dokáže prosadit v silně konkurenčním prostředí. Důvěru si EFKO dlouhodobě buduje kvalitou a promyšleností svých výrobků. Nejnovějším oceněním se pyšní figurky Igráček, které již potřetí obhájily v největší české spotřebitelské anketě titul „Nejdůvěryhodnější značka“. Stavebnicový systém aut MultiGO a nová ekologická stavebnice ECO Roto získaly ocenění odborníků Správná hračka. Auta MultiGO obdržela zároveň i cenu „GRAND PRIX“ odborné poroty veletrhu For Toys a známku „DOPORUČUJEME“ od portálu „Testuj to“. Ocenění „GRAND PRIX“ nese i funkční Meteo domeček Pat a Mat. „HRAČKOU ROKU“ se staly edukativní Hry pro předškoláky. Rodinná hra Tajemství Býčí skály autorů Jakuba a Daniely Pernesových získala třetí místo v soutěži Zlatý mamut. EFKO tak boduje a jeho hry a hračky budou zajisté bodovat i pod vánočním stromečkem.
„Díky důvěře se zákazníci cítí jistě ve svých rozhodnutích, jsou ochotni se ke značce vracet a sdílet své pozitivní zkušenosti. Pro samotné značky je důvěra silným nástrojem pro budování a upevňování svého postavení na trhu a rozvíjení dlouhodobého vztahu se svými zákazníky,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti ATOZ Marketing Services. „V rámci ocenění Nejdůvěryhodnější značky je zajímavý přetrvávající fenomén oblíbenosti ryze českých značek. Důkazem může být opětovné vítězství figurek Igráček, který stále dominantně vede, a to i v konkurenci silných zahraničních brandů. Stejně tak například v nové kategorii Dekorativní kosmetika zvítězila tradiční česká značka Dermacol a v kategorii Kuchyňská a koupelnová studia zase oblíbená česká značka Siko,“ dodává Lukáš Matějka.
“Silné nezávislé ocenění, jako je Nejdůvěryhodnější značka, může být zajímavým nástrojem komunikace v současné době, kdy se po několika letech stabilizuje inflace. Zároveň rostou reálné mzdy a zlepšuje se nálada spotřebitelů u nás i v celé Evropě,” upřesňuje Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NIQ, která průzkum realizovala. Důležitost ocenění potvrzuje i aktuální průzkum společnosti MNFORCE, dle kterého toto logo pozitivně motivuje k nákupu téměř dvě třetiny zákazníků.
Oceněné hračky můžete zakoupit mimo jiné přímo na e-shopu výrobce https://eshop.efko.cz a doma vykouzlit jejich prostřednictvím opravdu české Vánoce. Nákupem zároveň podpoříte českou ekonomiku a zaměstnanost, protože hračky jsou 100 % vyráběny v České republice.
Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto již tradičního programu jsou oceněny značky a brandy, které si získaly nejvyšší míru důvěry mezi českými zákazníky. Na základě rozsáhlého průzkumu společnosti NIQ, do kterého se zapojilo více než 4000 respondentů, byly v 95 kategoriích vybrány značky, které v očích zákazníků vynikají především svou spolehlivostí a kvalitou.
Firma EFKO-karton, s. r. o., tradiční český výrobce hraček, vznikla v roce 1993. Nyní patří mezi několik málo společností, které zachovaly celou výrobu hraček v České republice. Výroba je soustředěná do dvou závodů na Vysočině – do Nového Veselí a Korouhve u Poličky. Zaměřuje se na vývoj a výrobu her a hraček, které nejen baví, ale mají zároveň edukativní úlohu. Velká část výrobků vzniká ve spolupráci se speciálními pedagogy. Vývojové oddělení firmy klade důraz na kvalitu materiálů, ze kterých se výsledné produkty skládají. Posláním firmy je vytvářet kvalitní výrobky s trvalou hodnotou, které slouží více generacím. Kromě výroby vlastních produktů se EFKO specializuje i na zakázkovou výrobu her a luxusních obalů na míru. Společnost mimo jiné vyrobila největší herní plán na světě zapsaný v Guinnessově knize rekordů.
Za své výrobky získalo EFKO řadu ocenění – cenu Grand Prix odborné poroty FOR TOYS 2010 za IGRÁČKA. V roce 2011 obdrželo čestné uznání v rámci projektu VIZIONÁŘI 2011. Ocenění bylo uděleno za oživení tradičních dětských hraček IGRÁČEK a uvedení na trh nové série, která využívá nejnovějších poznatků z oblasti didaktiky a dětské psychologie. Projekt VIZIONÁŘI organizuje sdružení Czech Inno pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu. V roce 2012 společnost EFKO získala ocenění v soutěži „Českých 100 nejlepších“ za strategickou hru ABAKU, kterou doporučuje rovněž Mensa ČR, Jednota českých matematiků a fyziků a Univerzita Karlova. Kreativní stavebnice ROTO získala ocenění „Správná hračka“ za rok 2013. Populární rodinná společenská hra Jožin z bažin se chlubí hned dvěma oceněními; „Správná hračka 2013“ a „Nejlepší novinka 2013“ v kategorii Hry, puzzle a karty. V roce 2014 získal označení „Správná hračka“ 2014 soubor oblíbených her Moje první hry, v roce 2018 edukativní hra „Vyprávěj“ a konstrukční stavebnice ROTO ABC. Poslední ocenění „Správná hračka“ získala společnost Efko v roce 2019 za sety nákladních aut MultiGO FIRE set a MultiGO BUILD set a za deskovou hru Picasso. V roce 2019 EFKO obdrželo v soutěži HVĚZDA 3D REKLAMY tři tituly: Absolutní vítěz soutěže, Inovace roku a první místo v kategorii Taylor made za výrobek 3D piškvorky. V roce 2022 a 2023 získal brand Igráček spotřebitelské ocenění Nejdůvěryhodnější značka a vzdělávací soubor Hry pro předškoláky získal ocenění Hračka roku.
Firma je činná také na poli charitativním. Podporuje nadaci Hvězdy dětem, FOD a jejich projekt Klokánek, společnost Revenium, vybrané školy a školky, charity, Český červený kříž a nedaleký Hospic. Úspěšně se také firma zapsala v roce 2020/2021 svým projektem Pomáhej s Igráčkem, reagujícím na nedostatek ochranných pomůcek a dezinfekčních prostředků ve zdravotních zařízeních, charitách a seniorských domech.
Více na www.efko.cz